fashionyourlove

love fashion

Bad Hair Day – Wat doe je er tegen?

Een reactie plaatsen

Bad hair day? Balen. Jammer genoeg heeft iedereen er last van. Door een paar kleine dingetjes in je verzorging van je haar aanpast, loop je al snel minder kans op zo’n frustrerende ochtend. Ik kwam een aantal tips tegen op internet, die ik graag met jullie wilde delen, ik heb ze natuurlijk helemaal aangevult. Veel dingen doe ik zelf ook fout, maar dat ga ik voortaan anders doen. Ik hoop dat je er wat aan hebt!  Lees snel verder!

1. Teveel wassen
Als je je haar teveel wast, droogt het uit. Er zijn mensen die het vies vinden om je haar ‘weinig’ te wassen. Maar ik vind het ook niet bepaald fris als je met uitgedroogd haar loopt, waar je helemaal niks mee kan. Je kunt je haar het beste 1 á 2 keer per week wassen. Ik deed het 3 keer per week, maar ga nu ook over stappen naar 2 keer. Dat kost ook nog eens minder tijd! Word je haar snel vet? Dan kan je ook een keer droogshampoo gebruiken!

2. Bezoekje aan de kapper.
Ook al wil je je haar laten groeien, je kunt je knip beurt niet overslaan. Het is verstandig om altijd even je puntjes te laten bij knippen, er hoeft natuurlijk geen halve meter af. Als de dode puntjes er af zijn groeit je haar sneller, en ziet het er ook nog eens gezonder uit.

3. Natte haren borstelen
Ja, dit is weer zo’n punt wat ik dus fout deed. Je haren borstelen als het nat is, not done. Je haar is op zijn gevoeligst als het nat is, je kunt de grote klitten er uit halen met je vingers. Blijf er voor de rest van af, dit zorgt voor haar breuken, en dat wil je niet.

4. Föhnen
Gebruik geen föhn om je haar te drogen. Door de hitte droogt je haar uit, dit werkt ook zo met een stijltang. Als je je haren wast voordat je gaat slapen kun je het beste een losse vlecht in te doen. Maar als er niks aan de hand is de volgende dag, kun je ook gewoon met los haar slapen. Kun je niet zonder föhn? Gebruik dan wel producten tegen hitte voor je haar. Een paar keer kan geen kwaad natuurlijk, maar iedere dag is niet gezond!

5. Geen cremespoeling
Als je geen cremespoeling gebruikt kan je haar en duf en futloos uit gaan zien, en zich zo dus ook gaan gedragen. Cremespoeling maakt je haar soepel, en laat het glazen. Het is niet de bedoeling dat je dit iedere dag gebruikt, want daar krijg je juist weer vet haar van. Je kunt ook alleen je puntjes wassen met cremespoeling.

6. Je verzorgd je hoofdhuid niet
Een gezonde hoofdhuid is de basis voor gezond haar. Masseer daarom je hoofdhuid tijdens het wassen van je haar.

7. Je wrijft je haar droog met een handdoek
Wrijven met een handdoek is te agressief voor je haar. Zoals ik al eerder zei is je haar erg zwak als het nat is. Wrijf daarom heel zacht, en zo min mogelijk. 

 

8. Je slaapt met je haar vast
Ja, dit is absoluut mijn zwakke punt. Ik vind het veel makkelijker, en comfortabeler slapen met mijn haar los in een staart. Eerst sliep ik met een knot, maar dat heb ik al wel afgeleerd. Voortaan slaap ik met een losse staart, maar dat is ook niet gezond. Daarom probeer ik er echt op te letten. Je haar breekt af door al het gedraai in bed. Je kunt altijd nog beter met een vlecht slapen!

9. Je verft je haar te vaak
Het is niet goed en gezond voor je haar om het te vaak te verven. Heb je uitgroei, maar is de rest nog oké? Verf dan alleen je uitgroei. Zelf heb ik nog nooit mijn haar geverfd trouwens!

10. Altijd hetzelfde kapsel
Op sommige plekken ontstaan drukpunten als je te lang hetzelfde kapsel hebt. Verzorg je haar goed, verander af en toe je scheiding. En wissel ook je haar met los en vast.

Auteur: fashionyourlove

Meisje van 18, woont in Nederland, schrijft over mode en beauty, chocolade en liefde. Aan het leren voor juf.

Plaats een reactie